Sykkelsesongen 2017

Postet av Birkenes IL - Sykkel den 4. Apr 2017

Årets store sykkelbegivenhet er Birkenes Runden Søndag 19. Juni med første start kl 08,30 og frem til ca 10,30. Dette rittet passer veldig godt for syklister som ikke er veldig proffe.

Å i Heiane blir arr, Lørdag 13 Mai med start kl 12,00. Her må vi bruke terrengsykler med brede hjul, og underlaget er asfalt, grus, kjerrevei, sti og over og under bekker. Begge disse rittene bruker vi EQ timing til påmelding og resultatlister.

Helgen før BR arrgere vi Kvartetten,11 Juni med første start kl 10,00. 4 stk som sykler sammen 97 km, dette er blant det hareste rittene som arrangeres, så her bør en være gode venn før start....

Så har vi to små aktive (rekrutt ritt), Felles start Tveide Rundt Tirsdag den 9. Mai med start kl 18,00 fra Tveide stasjon. Og på høsten er det Åpent klubbmesterskap tempo Tirsdag 5. Sept med start fra kl 18,00. Disse rittene er bergnert på barn og unge og de mest aktive syklistene, jenter og gutter..